wtorek, 26 stycznia 2021

ULUBIONE W CIĄŻY

 

Dzień dobry kochani ! Ciąża to wspaniały czas jednak niejednokrotnie potrafi dać się we znaki. Dzisiaj dość nietypowo jak na tematykę bloga, postanowiłam podzielić się z Wami moimi perełkami w ciąży. Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i nawet nie mam takich aspiracji, ale może ktoś skorzysta z moich ,,polecajek''.

Praktycznie od samego początku staram się przykładać uwagę do pielęgnacji ciała. Oczywiście kwestia rozstępów często jest genetyczna, jednak wolę w miarę możliwości starać się zapobiegać ewentualnym rozstępom. Dodatkowo jeśli nasza skóra nie jest odpowiednio nawilżona i natłuszczona po prostu swędzi. Nawadnianie od środka oraz olejowanie skóry 1 -2 razy dziennie to moja podstawa. Wybierając kosmetyki pielęgnacyjne stawiam na oliwki z dobrym składem. Zużyłam już naprawdę sporo opakowań, natomiast 2 produkty szczególnie mogę Wam polecić.

Olejek przeciw rozstępom marki Tołpa w którym składnikami aktywnymi są: witamina E, olej ze słodkich migdałów oraz macadamia. Świetnie nawilża i natłuszcza skórę, ma przyjemny bardzo delikatny zapach i dość szybko się wchłania pielęgnując skórę.

Olej ze słodkich migdałów 100% czysty: sprawia, że skóra jest dobrze nawilżona, miękka. Jeśli planujesz wykonywać masaże w ciąży ten olejek, sprawdzi się idealnie. Dla mnie nr 1. Polecam !


Kolejnym praktycznym elementem w okresie ciąży jest  rogal /poduszka do spania. Czytając różne opinie, praktycznie każda mama chwali sobie ten gadżet. Odciąża kręgosłup, umożliwia wygodne spanie na boku. Dodatkowo w późniejszym czasie ponoć przydatny będzie podczas karmienia. 



Dzbanek filtrujący to moje ,,must have''. Sprawdza się w moim domu od kilku lat, a w okresie ciąży sięgam po niego praktycznie bez przerwy. Ilość wody jaką pochłaniam jest ogromna. Dzbanek pomógł mi zminimalizować plastik w domu, co więcej nie muszę martwić się zakupem kolejnych zgrzewek wody, wystarczy zadbać o zapas filtrów. Zarówno dzbanek jak i butelka w torebce to dla mnie idealne rozwiązanie, które polecam nie tylko kobietom w ciąży.

A teraz, książka oraz kanał na youtube. Myślę, że nie można się idealnie przygotować do porodu ani macierzyństwa, ale wiedza, a raczej świadomość co nas czeka ułatwi zrozumienie wielu zmian. Dla mnie niezwykle pomocna była książka W oczekiwaniu na dziecko. To zbiór wielu pytań oraz informacji, podzielonych m.in na każdy tydzień ciąży. Ciało przechodzi ogromne przemiany, a wraz z nim pojawia się wiele niepokoju i pytań. Dla mnie to pewnego rodzaju elementarz po który sięgam regularnie, dowiadując się coraz to nowszych wskazówek. 


Dodatkowo świetnym uzupełnieniem jest dla mnie kanał Joanny Mróz KLIK, która jest certyfikowaną fizjoterapeutką uroginekologiczną oraz pracownikiem szpitala im. Świętej Rodziny w Warszawie. Filmy znajdujące się na kanale, pomagają przygotować się do porodu jak i zawierają mnóstwo treści przydatnych w dalszym etapie opieki nad noworodkiem. Serdecznie polecam oglądać wspólnie z tatusiem jeśli nie uczestniczycie w żadnej szkole rodzenia.



Mam nadzieję, że moje polecenia okażą się dla kogoś przydatne, ta tematyka jest raczej jednorazowa na tym blogu. Jeśli czytają to jakieś mamusie, dajcie proszę znać co Wam sprawdziło się najlepiej w tym wyjątkowym okresie.

Do napisania - A.

1 komentarz

  1. Mam poduchę i śpi się na niej super ;) dzbanek filtrujący to u mnie podstawa, mam już prawie 2 lata ;)

    OdpowiedzUsuń

TOP